تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
آیا ماجرای جنجالی ناظم خاطی در یک مدرسه غرب تهران را از این زاویه هم دیده‌اید؟

رنج‌نامه مادر یک دانش‌آموز در مجتمع آموزشی دکتر معین                 

فضای مجازی و شایعات فراوان به یک باره همه ۴۰۰ و اندی دانش‌آموز، خانواده های‌شان، دبیران باشرف و خوشنام، کادر محترم مدرسه که سال‌ها زحمت کشیده‌اند و نام نیک مدرسه را  نابود می‌کنند. دانش‌آموزان تمام مقاطع با استرس نظاره‌گرند و از ترس خبرنگار و فضای امنیتی که در مدرسه ایجاد شده، خانه‌نشین می‌شوند.

کد خبر: ۲۷۶۱
۱۱:۵۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - ماجرای تعرض یک ناظم مدرسه در غرب تهران به دانش‌آموزان یک مجتمع در هفته گذشته، جنجال درست کرد و نقل هر محفلی شد. حتی مقامات عالیه کشور هم برای برخورد با این ناظم خاطی دستور مقتضی صادر کردند. در عین حال این ماجرا پیامدها و ابعاد دیگری هم دارد که کمتر به آن توجه می‌شود. 

یکی از این ابعاد نکاتی است که در نامه سرگشاده مادر یکی از دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مجتمع دکتر معین آمده است. این نامه را در زیر می‌آوریم تا توجه همگان را به این نکته جلب کنیم که در تلاش برای اصلاح برخی امور، باید همه جوانب را در نظر گرفت تا خدای ناکرده، حاشیه‌های تخریبی بزرگتری ایجاد نشود. 

متن نامه مادر یک دانش‌آموز شاغل به تحصیل در مجتمع معین

با سلام به همه هم‌میهنانی که برای حمایت از دانش‌آموزان مجتمع دکتر معین سکوت نکردند.

من مادر یکی از دانش‌آموزان این مجتمع هستم. می‌خواستم درد دلی کنم با شما هم‌وطنان عزیز که در هر جایگاهی باشید دانش‌آموزی اطرافتان هست. این مجتمع از سال ٧٩ تا به حال فرزندان لایقی از نظر اخلاقی و علمی پرورش داده است.  کادر دلسوز و دبیران شریفی رنج‌ها کشیدند که این مدرسه به عنوان مدرسه‌ای اخلاق‌مدار جای خود را باز کند.

سال گذشت تغییری در مدیریت یک مقطع داده شد و دانش‌آموزان بیشتری در مقطع دوره اول دبیرستان پذیرش شدند. مدیریت جدید آن مقطع که خود سابقه معقولی داشت، ناظمی را به کارمی‌گیرد که گزینش عقیدتی و مذهبی خوبی داشته و به قول خودشان مهره‌ای قوی بوده است.

در پایان سال شکایتی مبنی بر نمایش فیلم‌های غیراخلاقي توسط ناظم، از طرف خانواده مطرح می‌شود. ناظم اخراج و خانواده و مدرسه شاکی مي‌شوند. به علت طولانی شدن بررسی پرونده، خانواده‌های شاکی تحمل نکرده و می‌خواهند ناظم در مدرسه حضور یابد و با نیروی انتظامی و اطلاعات تماس گرفته و جنجال به پا می‌شود. عده ای فیلم می‌گیرند و معلوم نمی‌شود چطور بدون کسب اجازه از شاکیان، رسانه‌ای و حتی نام مدرسه اعلام می‌شود.

اصلا موضوع شکایت، تجاوز نبوده و خانواده‌ها شوکه می‌شوند و عده‌ای فرزندانشان را برای معاینات می‌فرستند و حتی یک مورد تجاوز تایید نمی‌شود. فضای مجازی و شایعات فراوان به یک باره همه 400و اندی دانش‌آموز، خانواده هایشان، دبیران باشرف و خوشنام، کادر محترم مدرسه که سالها زحمت كشيده‌اند و نام نیک مدرسه را  نابود می‌کنند. دانش‌آموزان تمام مقاطع با استرس نظاره‌گرند واز ترس خبرنگار و فضای امنیتی که در مدرسه ایجاد شده، خانه‌نشين مي‌شوند. اشکها ریخته می‌شود. دانش‌آموزانی که عاشق مدرسه‌شان بودند، انگیزه و تمرکز برای درس خواندن‌شان از بین می‌رود و نیاز به مشاوره پیدا می‌کنند اما با شایعات تلخ و جوکهای بی‌مورد و نگاه‌های بد و کنایه‌ها و شوخی‌هاي اجتماع روبه‌رو می‌شوند، به طوری که دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی که از نظر اخلاقى زبانزد منطقه و اردوها هستند، هنگام حضور در حوزه امتحانی با کنایه و شوخی و نگاه‌های سنگین و معنادار هم‌سن و سال‌های خود روبرو می‌شوند و این دانش‌آموزان که شاگردان ممتازی هستند، انگیزه حضور در جلسه امتحان  در سال سرنوشت‌شان را ازدست داده و آخرین امتحان‌شان را باکوله باری از غم، پشت سر نهاده و با چشمان گریان با هم  وداع تلخی داشتند و از ترس خبرنگار و دوربين‌هاي با نگاه منفي و شرايط بد روحي،  حاضر نمی‌شوند در کلاس‌های جمع‌بندی کنکور و همایش‌هایی که برای آمادگی کنکور در مدرسه تدارک دیده شده، شرکت کنند.

این دانش‌آموزان از دبستان با معدل‌های بالا مقاطع تحصیلی خود را سپری کرده و امسال سرنوشت‌شان رقم می‌خورد و متاسفانه فضای مجازی بار منفی به آنها تحميل مي‌كند. کاش کمی فکر کنیم و به جای انتشار جوک و مطالب تخریبی، به دانش‌آموزان و معلمین شریف‌شان دلداری می‌دادیم و حمایت  عاطفی‌شان می‌کرديم و درخواست می‌کردیم تدبیری برای امتحان‌شان و فکری به حال این کنکوری‌ها شود.

آیا باید دانش‌آموزان در آتش می‌سوختند که به فکر باشیم؟ دانش‌آموزان در حال سوختن هستند اما آتش و دودش از نظرها پنهان است. آیا باید دچار زلزله شوند و خانواده‌هایشان را از دست بدهند که دست یاری به آنها داده شود؟ اکنون زلزله‌ای با ریشتر بالا در روح و جان و احساسات‌شان اتفاق افتاده است.  بیایید با دانش‌آموزان مجتمع همدردی‌مان را بهتر کنیم. انتشار این فیلم‌ها به درست یا غلط راه افسرده کردن این همه دانش‌آموز و خانواده‌هایشان و معلمین و دبیران باشرف را هموارتر و نام خوب مدرسه که خانه دوم فرزندانمان بوده را بي‌اعتبار می‌کند. بیایید دست به دست هم دهیم برای تقاضای کمک عاطفی، روانشناسی و درسی به فرزندان این آب و خاك و اعاده حيثيت دبيران و كادر ارزشمند مجتمع دكتر معين. بیایید از همه کسانی که می‌توانند زخمی را التیام دهند، تقاضای کمک کنیم.  

از مسئولین آموزش و پرورش، از وزرات علوم در زمینه سرنوشت ورود به دانشگاه آسیب‌دیدگان این ماجرای تلخ، از وزرا و حتي وكلا و ازهمه کسانی که دراین رابطه مطلبی یا فیلمی را در شبکه‌های مجازی می‌گذارند، خواهش می‌کنم خودشان را جای دانش‌آموز و معلم و خانواده‌ها بگذارند و با تفکر و به نیت كمك، مطلب رد و بدل کنند نه با هدف نمک پاشیدن به زخم آسیب‌ديدگان این ماجرای تلخ.

ایمان دارم با کمک شما عزیزان می‌توان  به دانش‌آموزان کمک کرد. هرکس می‌تواند کاری برای این دانش‌آموزان انجام بدهد این گوی و این میدان. بياييد فقط شعار ندهيم و تدبيري كنيم.

در پایان ازهمه دبیران و مسئولین مدرسه برای سالها تلاش‌شان تشکر می‌کنم و اميدوارم طبق قانون با فرد خاطي رفتار شود و دل خانواده‌هاي شاكي كمي آرام گيرد. اميدوارم به اين درددل برچسبي زده نشود.

سپاس از همه شما هموطنان

مادر یک دانش‌آموز شاغل به تحصیل در مجتمع معین

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی